Γνωρίστε το άθλημα της κολύμβησης

Ε:Γιατί να επιλέξει κανείς την κολύμβηση σαν δραστηριότητα άθλησης?

Α: Το άθλημα της κολύμβησης είναι ένας τρόπος άσκησης που έχει πολλά οφέλη για τη σωματική και ψυχική μας υγεία . Πολλοί λόγοι υπάρχουν για να επιλέξει κανείς την κολύμβηση ως δραστηριότητα άθλησης, ας αναφέρουμε τους πιο σημαντικούς :

-Μπορείς κατά την διαρκεια της κολύμβησης να γυμνάσεις ταυτόχρονα όλα τα μέρη του σώματος (πόδια, χέρια, κορμός).
-Ως αερόβιο άθλημα προσφέρει τη δυνατότητα να γυμνάσει κανείς το σημαντικότερο μυ του ανθρώπινου σώματος, την καρδιά, άρα είναι ένα μέσο άθλησης που βοηθάει στην σωστή καρδιακή λειτουργία.
-Δεν έχει τραυματισμούς, καταπονήσεις, κρούσεις, τραντάγματα, είναι ένα πολύ ευγενες άθλημα που βοηθάει στην αποκατάσταση τραυματισμων, χρόνιων παθήσεων (κυρίως ορθοπεδικών) καθώς επίσης στην χαλάρωση των μυών μετά από έντονη αθλητική δραστηριότητα.
-Βοηθάει στην ανάπτυξη της μυικής δύναμης, της μυικής αντοχής, της καρδιοαναπνευστικής αντοχής, της επιδεξιότητας και της ευλιγισίας .
-Αποτελεί, για πολλούς, μεσο πνευματικής χαλάρωσης και ευεξίας .
-Συμβάλλει στην κάλη υγεία και στον καλό νευρομυικό συντονισμό.
-Τέλος θεωρείται από πολλούς γυμναστές, προπονητές κολύμβησης και μη, ως το καλύτερο μέσο εκγύμνασης για ανθρώπους τρίτης ηλικίας, εγκύους, ΑΜΕΑ και άτομα με σοβαρά προβλήματα υγείας.

Ε: Από ποια ηλικία μπορεί κανείς να ξεκινήσει τις προπονήσεις και μέχρι ποια ηλικία συστήνεται να συνεχίζεται η κολύμβηση.

Α: Σε διαδικασία προπόνησης μπορεί κανείς να ξεκινήσει από την ηλικιά των 12-13 ετών και συστήνεται να κολύμπαει μέχρι και «όσο αντέχει η καρδιά του και η ψυχή του».

Ε: Πόσες φορές την εβδομάδα συστήνεται να προπονείτε κάποιος και με τι διάρκεια προπόνησης

Α:Επειδή η κολύμβηση περιέχει το στοιχείο του νερού, και είναι ένα πολύ τεχνικό άθλημα είναι καλο να πηγαίνουμε συχνα στο κολυμβητήριο. Η συχνή επαφη με το νερό μας κάνει καλύτερους κολυμβητες.

Βέβαια εξαρτάται από το προπονητικό επίπεδο του κολυμβητή. Ιδανικος αριθμός προπονήσεων μέσα στην εβδομάδα είναι τρείς, δύο είναι αρκετό, μια είναι λίγο. Μην φοβηθείτε να πηγαινέτε στο κολυμβητήριο και 4-5 φορες την εβδομαδα αν σας το επιτρέπει το καθημερινό σας πρόγραμμα.

Η διάρκεια προπόνησης εξαρτάται επίσης από το επίπεδο του κολυμβητή. Οι αρχάριοι κολυμβητές καλό είναι να κολυμπούν περίπου 30 λέπτα, ενώ όσο περνάει ο καιρός και βελτιώνονται μπορούν να αυξάνουν το χρόνο προπόνησης. Οι πιο προχωρημένοι κολυμβητές μετράνε την διάρκεια της προπόνησης με τα μέτρα . Η αύξηση του όγκου της προπόνησης θα γίνεται με την αύξηση των μέτρων ανα ημέρα ή ακόμα και ανα εβδομάδα (50 μέτρα ή ακόμα και 100 μέτρα για έμπειρους κολυμβητές).

Ε: Χρειάζεται κανείς οπωσδήποτε προπονητή για να ξεκινήσει να ασχολείται με την κολύμβηση

Α: Επειδή, όπως προαναφέρθηκε, το κολύμπι είναι ένα πολύ τεχνικό αθλημα είναι καλό στα πρώτα βήματα της ενασχόλησης σας με τη κολύμβηση να συβουλευτείτε ένα προπονητή. Ενας προπονητής θα σας δώσει τις απαραίτητες συμβούλες και την σωστή καθοδήγηση για την εκμάθηση της τεχνικής των 4 στυλ καθώς και την χωρίς τραυματισμούς γυμναστική σας. Αυτό δεν αναιρεί ότι οι πιο προχωρημένοι κολυμβητές δεν έχουν την ανάγκη του προπονητή για να προπονηθούν.

Ε: Γιατί από τρία αγωνίσματα του τριάθλου η κολύμβηση θεωρείται το πιο δύσκολο

Α: Στο τρίαθλο αυτό που δυσκολέυει τους περισσότερους τριαθλήτες είναι η κολύμβήση. Αυτό συμβαίνει διότι η κολύμβηση είναι ένα πολύ απαιτητικό άθλημα το οποίο αν δεν το έχεις διδαχθεί και δεν το έχεις εξασκήσει αρκέτα, η απόσταση των 750 ή 1.500 μέτρων που απαιτεί η ολοκλήρωση ενός τριάθλου πραγματικά φαίνεται βουνό. Από την παιδική ηλικία όλοι μας τρέχαμε είτε σαν παιγνιώδη μορφή είτε οτάν παίζαμε μπάσκετ – ποδόσφαιρο, παρομοίως και με το ποδήλατο. Στην κολύμβηση όμως τα πράγματα δεν είναι το ίδιο, το νερο είναι ένα στοιχείο της φύσης με το οποίο ο κολυμβητής πρέπει να εξοικειωθεί ώστε να μπορεί να το χρησιμοποιήσει σωστά για καλύψει «αναίμακτα» την απόσταση των 750 ή 1.500 μέτρων ενός τριάθλου.

Ε: Τι προπονητικό ρολόι χρησιμοποιείς στις προπονήσεις σου

Α: Στις προπονήσεις μου χρησιμοποιώ Garmin Forerunner 920XT, ένα καλό προπονητικό ρολόι θα βοηθούσε κάποιον που κολυμπά μόνος του να παρακολουθεί τους χρόνους του, τις αποστάσεις και να κρατά καταγεγραμμένες τις επιδόσεις του ώστε να παρακολουθεί την πρόοδό του σε βάθος χρόνου.

Ε: Τέλος Ηλία, πες μας που μπορεί να σε βρει κάποιος

Α: Είμαι προπονητής κολύμβησης στο αθλητικό κέντρο

OKEANOS SPORTS CENTER

Πύλου 8, Παλλήνη, τκ 15 351

18o χλμ. Λ. Μαραθώνος

Τηλ. 213 002 0015, 210 603 7010

This entry was posted in Interview On .